در ابتدا بهتر است به کمک ابزارهایی نظیر Majestic, Ahrefs, Link Research Tools لینک های رقبای حوزه کاری خودتان را تجزیه و تحلیل نمایید .همچنین اگر در صفحاتی از سایت رقبا به موضوعی مرتبط با محتوای خودتان برخوردید که میتوانید در آن مقاله یا صفحه لینک خودتان را قرار دهد میتوانید با مدیر سایت تماس گرفته و طی یک توافق دونفره لینک سازی د رآن سایت را انجام دهید .
قبل از شروع لینک سازی حتما باید لیستی از سایت های مرتبط و معتبر را تهیه کرده و جهت لینک سازی در آنها اولویت بندی نمایید .
در مرحله بعدی و پس از یافتن سایت های مرتبط و با اعتبار بالا به آن ها ایمیل ارسال نموده و تقاضای ایجاد لینک در آن ها را کنید و پس از دریافت پاسخ از سایتها توافقات لازم را انجام داده و به سراغ سایت های بعدی بروید .
باید بگوییم که تنها اعتبار بالای دامنه یک سایت جهت لینک سازی کافی نبوده و باید با بررسی صفحات سایت بیشتر وارد جزئیات شوید همینطور به بررسی محتواهای آن سایت و لینک های داخلی و بک لینک هایی که سایت دریافت کرده بپردازید .
بنابرین بهتر است به جای اینکه به صورت تصادفی به سایت های زیادی ایمیل بزنید، ابتدا اطلاعات را دسته بندی کرده و جدولی کامل از نام دامنه سایت ها، دسته بندی موضوعات مقالات، اعتبار دامنه سایت ها، بک لینک ها و... را ایجاد کرده و سپس برای لینک سازی تصمیم گیری نمایید .
جهت خواندن ادامه مقاله به صفحه 5 نکته برای راه اندازی کمپین های لینک سازی خارجی در سایت آژآنس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام مراجعه نمایید.
تگ ها در ساختار html سایت از عواملی هستندکه در سئو حائز اهمیت بوده که البته برخی از آن ها هم بی تاثیر میباشند .
در این قسمت برخی از تگ ها ی متا را معرفی خواهیم کرد که استفاده از آن ها در سئوی سایت بسیار تاثیر گزار بوده و میتوانید به راحتی از آن ها استفاده کنید .
1-تگ عنوان
این تگ بسیار مهم و کلیدی بوده که در در تگ <head> صفحه وب شما قرار گرفته و به عنوان یک عنوان قابل کلیک در SERP مرورگرها و شبکات اجتماعی نمایش داده میشود.
مثال:
<title>9 متا تگی که هر سئو کار باید بداند</title>
توضیحات متا هم مانند تگ عنوان در <head> یک صفحه وب قرار میگیرند که در نتایج SERP به همراه یک عنوان و URL (آدرس صفحه) نشان داده میشوند .
توضیحات متا اگر به خوبی نوشته شده باشدباعث افزایش نرخ کلیک میشود پس بهتر است برای هر صفحه توضیحات متای منحصر به فردی و خوبی بنویسید.
3-تگ های هدینگ (H1-H6 (Heading Tags
تگ های هدینگ د رhtml شامل H1 تا H6 هستند که بر خلاف تصور عموم سئوکاران که H1 دارای بیشترین اهمیت و H6 کم اهمیت ترین میباشد موتورهای جست و جو تگ های هدینگ را عامل مهمی در رتبه بندی در نظر نگرفته و و این تگ ها هیچ اولویت یا برتری نسبت به هم ندارند.
کاربرد این متن زمانی است که در لود شدن تصاویر صفحات شما خطایی ایجاد شود که تگ alt به عنوان جایگزین عمل نموده و کاربر را از مفهوم و محتوای آن عکس مطلع میکند .
alt text (متن جایگزین) را در زمان هایی بیشتر به کار ببرید که در صفحات شما محتوای زیادی جز تصاویر وجود نداشته آن را شفاف و واضح نوشته و در آن از کلمات کلیدی خود استفاده کنید تا در سئو تاثیرگزار باشد .
جهت خواندن ادامه مطلب و آشنایی با سایر متا تگ های مهم در سئو به مقاله متا تگ های مهم و تاثیرگذار در سئو مراجعه نمایید
همچنین میتوانید آخرین اخبار و موضوعات مهم و کاربردی در زمین سئو و دیجیتال مارکتینگ را در وبسایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام دنبال کنید .